Lubuskie Forum Akwarystyczne

Pełna wersja: JBL 701 700 JBL 901 900 1501 1500 opinie test wady zalety
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
jbl e901 mam i stosuje od stycznia.

parametry

JBL CristalProfi Green line 701
Do zbiorników: 60-200l;
Pojemność: 6,1l;
Wydajność: 700l/h;
Moc: 9W

JBL CristalProfi Green line 700
Do zbiorników: 60-160l;
Pojemność: 6,1l;
Wydajność: 700l/h;
Moc: 13W

JBL CristalProfi Green line 901
Do zbiorników: 90-300l;
Pojemność: 7,6l;
Wydajność: 900l/h;
Moc: 11W

JBL CristalProfi Green line 900
Do zbiorników: 90-300l;
Pojemność: 7,6l;
Wydajność: 900l/h;
Moc: 15W

JBL CristalProfi Green line 1501
Do zbiorników: 200-700l;
Pojemność: 12l;
Wydajność: 1400l/h;
Moc: 20W

JBL CristalProfi Green line 1500
Do zbiorników: 200-600l;
Pojemność: 12l;
Wydajność: 1500l/h;
Moc: 35W


W zestawie do 901 dano:


Pełen zestaw montażowy:
Rurki wlotowei wylotowe 12/16mm
Złączki, kolanka
Płaski wylot wody
Deszczownica
Przyssawki

Wkłady filtracyjne:
Wkład ceramiczny
2 x wkład biologiczny JBL Micromec
wkłady gąbkowe
prefiltr
Polska instrukcja obsługi


[Obrazek: pudlo.jpg]


[Obrazek: 901.jpg]

jbl901 i jbl 900
[Obrazek: jbl_e901-2.jpg][Obrazek: 900.jpeg]

podstawowa roznica greenline i zwykly (proponuje odwiedzic topic o aqua-el 1500 turbo - nowa wersja/stara wersja)

[Obrazek: wirnik2.jpg]

troche propagandy JBL

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kF5X38G2boI[/youtube]

plusy:
dobre wyposazenie na start. deszczownia, fajne rurki, dobre wklady na start - tylko biologia bez chemii typu wegiel i zeolit
fajnie rozwiazane otwieranie, zamykanie filtra, odcinanie wody
dobre przyssawki, z przedluzkami jak masz wzmocnienia akwarium


minusy:
ja go slysze, jak masz go w szafce to oki, nie przeszkadza
system zalewania filtra - trzeba miec nie lada krzepe zeby ruszyc ta pompke. ja myslalem, ze w moim kuble ta pompka to jest atrapa !!! tak trudno bylo ja wcisnac. jednak jak sie to juz udalo to chodzi ok-i, chyba ze wyczyscisz filtr i znowu chcesz go zalac. ja sobie dalem z nia spokoj i zalewam filtr stara tradycyjna metoda wypracowana jeszcze przy fluvalu 203
jakosc rurek - dla mnie to jakis tani plastik (subiektywne odczucie)

USZCZELKA NA PIERWSZYM KOSZU - ma ona wymuszac obieg wody w filtrze, czy wymusza, hmmm nie wiem. spasowana jest jak ruskie lego

co do spadku przeplywu - trudno powiedziec - moj filtr sie jeszcze nie zamulil na maksa. predzej czy pozniej pewnie to nastapi, na to nie ma rady, chyba ze mocno czyscisz kubelek

ja mam 901 i jest do 300l maly, dla niego maks to raczej 200-250l

czy bym kupil - nie wiem, chetnie pobawilbym sie konkurencyjnym aqua-el

alternatywa dla jbl 901 to(kolejnosc wg. moich typow):

FLUVAL 305
AQUAEL UNIMAX 250
TETRA TEC EX 700
HW-302 - chinczyk dla oszczednych
EHEIM PROFESSIONEL 3e 2074 - to byl moj typ, ale zabila mnie cena
AQUAEL MIDI KANI 800 - przedziwna konstrukcja, jednak moze byc warta uwagi
Aqua Nova NCF-1000 - dla oszczednych

marcinsz30

Witam
Używam 1,5 roku JBL Crystal Profi E900.
Zalety:
- cicha praca ( mniej go słychać niż stateczniki od jarzeniówek w oświetleniu)
- niezła wydajność
- u mnie pompka nie sprawia problemu
- z koszami wszystko w porządku
- dodatki typu deszczownia, złączki, kolanka
- zatrzaski świetne

Wady:
jedyne do czego mogę się przyczepić, ale niespecjalnie to jakość plastikowych rurek, kolanek, na razie połamałem jedną końcówkę- złączkę, z resztą obchodzę się delikatnie i jeszcze jest.

IMO niezawodny, wydajny i cichy, ilość koszy pozwala na wkład kilku mediów filtracyjnych w zależności od przeznaczenia filtra, estetyczny wygląd no i co w obecnej dobie ważne nie jest prądożerny.
Reasumując : filtr jest bardzo dobrze wykonany, wydajny i dający sporo możliwości. Ogólna ocena w skali 1-5 wg mnie to 5-
Z tego co widzę różnica w poborze prądu pomiędzy serią greenline, a normalną jest dość znaczna.
Przykładowo:
e1500 - 35W
greenline e1501 - 20W

Sporo!
ja specjalnie w to nie wierze. filtr swoja moc musi miec. trzeba by sprawdzic profesjonalnym miernikiem. dla mnii to mo moze byc zwykly marketing, inny sposob pomiaru itp. znamy pomiary wykonane na chinskich filtrach gdzie tabliczka znamionowa swoje, a filtr swoje. wydajnosc ta sama, a moc inna hmm nie wydaje mi sie zeby budowa wirnika miala az tak duze znaczenie. w aquel turbo 1500 taka zmiana wirnika nie spowodowala spadku pobieranej mocy
adam1004a napisał(a):. znamy pomiary wukonane na chinskich filtrach gdzie tabliczka znamionowa swoje, a filtr swoje.
Jeśli piszesz o tych pomiarach, o których pisano na forum RA, to te pomiary wykonane były nieprawidłowo. I dlatego wynik był jaki był.

Nie sądzę, żeby podawana moc była chwytem marketingowym i różnica wynikała jedynie ze sposobu pomiaru. Gdy zmieniłem chińczyki na filtry o mniejszym poborze prądu (HW 303 na Tetra 1200, HW303 na Ikola 450), to jednak różnica w rachunku za prąd się pojawiła. PAmiętajmy, że te urządzenia pracują 24h na dobę przez 365 dni w roku, więc różnica w mocy, choćby niewielka, odbije się na naszej kieszeni. Przykładowo, różnica 10W daje nam rocznie oszczędność ok. 60 zł. Na jednym filtrze. W przypadku, gdy w domu mam takich filtrów 5, to już robi się nie mała kwota.
hmm http://www.pkmd.pl/pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=6622

ja zrobie sam taki pomiar jak wroce do gorzowa - koniec kwietnia. postaram sie nabyc takie cudo gniazdkowe do pomiaru zuzycia pradu. zaciekawilo mnie to. tylko pytanie na ile to jest dokladne i jakie czynniki wplywaja na pobierana moc z sieci.

jak ktos ma stara wersje jbl 900 to mozemy porownac
Jeśli ten miernik mierzy tylko natężenie prądu i czas, z tego wylicza moc a następnie zużycie prądu, to tak prawidłowo nie sprawdzisz prądu pobieranego przez filtr.
adam1004a, może zaczniesz szukać informacji o pomiarach prądu we właściwych miejscach, bo fora akwarystyczne i miernik z Lidla nie są wiarygodnym źródłem tych informacji.

Linków nie podam, bo może jak się samemu znajdzie to na dłużej się zapamięta, a pomiary prądu zmiennego nie należą do prostych, a to dlatego, że ulegają one silnemu odkształceniu.
Watro dowiedzieć się więcej.

adam1004a napisał(a):dla mnii to mo moze byc zwykly marketing, inny sposob pomiaru itp. znamy pomiary wukonane na chinskich filtrach gdzie tabliczka znamionowa swoje, a filtr swoje.
No pewnie HW robi sobie taka fajna reklamę zawyżając pobór prądu przez filtr w danych tech. Duży uśmiech

Nie jestem tu moderatorem, więc jedynie proszę Cie o poprawę pisowni, bo tekst, który zacytowałem wyzej nie za bardzo nadaje się do czytania. Pisz po polsku.
wiem czytalem, ze pomiar poboru pradu w domowych warunkach w przypadku odbiornikow nieliniowych jest raczej bardzo trudny (parametr cosL). szukalem takich testow na zachodnich stronach i forach jednak nikogo to specjalnie nie interesuje. ja jestem tylko ciekawy jak JBL rozwiazal technicznie ten problem. W przypadku 1500, a 1501 oszczednosc pradu jest dosyc znaczna. Firma musiala mocno zwiekszysc sprawnosc filtra, albo zmienila sposob pomiaru na bardziej korzystny. tego sie raczej nie dowiemy.

fakt mierniki z Lidla to pomylka jest. grzalke mozna zmierzyc ale silnik pradu zmiennego juz nie.
czlowiek sie caly czas uczy Oczko
jednak taki wzrost sprawnosci w przypadku JBL 150x strasznie mi smierdzi...

35W - 100%
20W - x
x=57,14%

100%-57,14%=42,86%

czyli spadek pobieranej mocy wynosi 42,86% w mojej opinii to baaardzo duzy skok. czyli pytanie czy w 1500 mial kiepski silnik? czy ten 1501 ma tak dobry? tego sie pewnie latwo nie dowiemy. ja jednak na te dane patrze z duzym przymruzeniem oka.

sorrki za literowki - wiem, ze mi sie trafiaja, staram sie je korygowac, jednak czasem tego nie widze.
[Obrazek: energia.jpg]

strona z instrukcji. zobaczcie na roczne zuzycie pradu. dla wersji 701 i 901 jest ten parametr identyczny, a dla 1501...... duzo wyzszy. chyba nie powinno tak byc!

jesli dobrze licze rok ma 8760 godzin, zuzycie 1501 pradu na rok podwane przez producenta to 131,4 KWh czyli 131,4/8760=0,015KWh*1000=15Wh (czyli powinien miec na tabliczce znamionowej 15W, a nie 20W???) czy ktos to rozumie?

podobnie 901/701 wychodzi 0,0039 KWh???!!!! 3,99 Wh

jak mam to rozumiec

link do instrukcji http://www.jbl.de/de/download/621/Gebrau...enline.pdf
Adam, kiedy był projektowany model e1500 a kiedy e1501? Minęło trochę czasu, technika idzie cały czas do przodu.

Co do trony z instrukcji, nie wiem, co to jest za parametr w pierwszym wierszu, oznaczony jako W (moc?) Jest tam 4 / 4 / 15, więc nie zgadza się z mocą pompy podawaną wyżej. A na tej podstawie (4/4/15) dokonano obliczeń zużycia prądu. No chyba że jest to wyliczone na podstawie testów faktycznego zużycia prądu, to kolejny plus dla tych filtrów, bo jest ono mniejsze niż wynikałoby to z danych podanych na tabliczce znamionowej.
patrze na zuzycie energii przez konkurencje. patrz wyzej, instrukcja JBL tez cos kombinuje. Ja specjalnie na energii elektrycznej sie nie znam jednak podane roczne zuzycie pradu przez produkty nowej lini JBL sa dla mnie enigmatyczne i raczej zaskakujace. mimo ze 1501 ma przeplyw o 100l/h mniejszy (jakies 6,7%) to taka oszczednosc energii rzedu 43% to bardzo duzo. Ja pracuje w handlu i wiem, ze marketingowcy potrafia nam zrobic mocna wode z mozgu, manipulujac danymi. Ja nie chce tutaj mowic, ze JBL robi podobnie jednak dane z instrukcji nie pasuja mi zupelnie do danych odczytanych z pompy filtra. szkoda tylko, ze JBL w swojej instukcji nie podaje podnoszenia wysokosci slupa wody.

dla mnie to jest przedziwne podawanie wartosci. pompy 701 i 901 sa zupelnie innej mocy i nagle gdy chodzi o koszty sa identyczne? ja tego nie rozumiem. moze podawano do wejscia filtra wode ze szlaucha pod cisnieniem 5barow to mamy takie dobre wyniki! moze tak bylo? kto wie! JBL nie podaje w instrukcji jaka norme zastosowal do badania tych filtrow.

dla mnie ta informacja o mocy pompy w serii xx1 to istny belkot marketingowy, majacy na celu wykazanie wyzszosci JBL nad konkurencja

ja patrze na dane EHEIM 2075 i ten filtr ma pompe o mocy 16W i podaje 1250l/h, a 2073 przy identycznej pompie 16W podaje juz 1050l/h

ja mam bardzo mieszane uczucia jesli chodzi o podawane dane przez producentow. moze model 2075 ma szersze weze i moze dlatego tloczy wiecej wody, ale w takim razie podnoszony slup wody chyba powinien byc mniejszy?!

nikt nie podaje warunkow pomiaru, dlatego te wartosci sa raczej bardzo orientacyjne. takie jest moje zdanie. jednak marketing robi swoje, bo musimy miec jakies kryterium wyboru
adam1004a napisał(a):dla mnie ta informacja o mocy pompy w serii xx1 to istny belkot marketingowy, majacy na celu wykazanie wyzszosci JBL nad konkurencja

Dzięki za linka do instrukcją teraz już jest wszystko jasne i nikt nic nie kombinuje. Trzeba tylko przeczytać, co jest w instrukcji napisane. To jest oszczędność prądu w porównaniu z wcześniejszym modelem! te 4/4/15 to różnica w mocy w odniesieniu do e700/e900/e1500
Jak już pisałem, technika idzie cały czas do przodu, urządzenia są w stanie wykonywać tą samą pracę zużywając mniej energii. Kiedyś też nie do pomyślenia było, żeby uzyskać światło zbliżone do tego z żarówki 60W a pobierając 1/4 energii, a teraz wszyscy używany świetlówek energooszczędnych...

Nie sądzę, aby znani producenci bawili się w takie chwyty marketingowe o jakich piszesz, nie w sprawach, które każdy może sprawdzić (a mniejsze czy większe zużycie prądu odczuje każdy, gdy przyjdzie rozliczenie z elektrowni).
Rafal napisał(a):Co do trony z instrukcji, nie wiem, co to jest za parametr w pierwszym wierszu, oznaczony jako W (moc?) Jest tam 4 / 4 / 15, więc nie zgadza się z mocą pompy podawaną wyżej. A na tej podstawie (4/4/15) dokonano obliczeń zużycia prądu.
Jest to uzyskiwana oszczędność w porównaniu do wcześniejszych modeli.

Edit: No i palnąłem niedoczytując tematu do końca, bo widzę, że już na to wpadłeś.
konkluzja jest taka ze JBL jest bardzo ciekawym kublem. Ja bym go kupil pewnie jeszcze raz. Model 901 jest jednak za slaby do 300l.
Za słaby może nie, gdyby miał większą pojemność byłoby ok i przeplyw byłby wystarczający.
Ja JBL e901 mam w 450 litrowym akwarium z welonami i jest to jedyny kubeł, który tam pracuje. Z kubłem pracuje kaskada Aquael FZN-3. I taka filtracja jest wystarczająca.
Stron: 1 2
Przekierowanie