Witaj!
LogowanieRejestracja




Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polerowanie szkła
16.09.2018, 09:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.09.2018 09:36 przez atbm.)
Post: #1
Polerowanie szkła
Mam w akwarium kilka przetarć powstałych w wyniku przesuwania , wyciągania i wkładania za bardzo dopasowanego korzenia.
Nie są to głębokie rysy , w sumie prawie niewyczuwalne pod palcem,Ale widoczne.
Chcę wypróbować polerki z tlenkiem ceru dostępne w sprzedaży

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6931146531

Ktoś próbował, może jakieś rady.???

Galaxy S7

[Obrazek: atbm.jpg]
Mój kanał Youtube
Każda rybka może być złota, wystarczy obtoczyć w panierce Oczko
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
Reklama (jeśli nie chcesz jej oglądać, zarejestruj się na forum!)
16.09.2018, 10:47
Post: #2
RE: Polerowanie szkła
Koszt nie jest jakiś wielki.Można spróbować ale najpierw na jakimś kawałku szkła a potem ew na akwarium ;D
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
16.09.2018, 12:18
Post: #3
Polerowanie szkła
Ja polerowałem tym szybę samochodową. Efekt taki sobie. Przy naprawdę niewielkich rysach bawiłem się pastą do zębów i filcem.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
17.09.2018, 01:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.09.2018 01:45 przez sbc.)
Post: #4
Polerowanie szkła
Filc z zestawu jest do niczego. Podobnie jak ta przejściówka. Tzn przejściówka może i jest ok, ale polerowanie wiertarką już nie.

Szkło to bardzo twardy materiał i wycięcie nawet pozornie płytkich rys wymaga sporo pracy. Robota jest żmudna i brudna.

Mogę Ci pożyczyć maszynę i nawet jakieś "przeszkolenie" zrobić. Tlenek i filce też się u mnie znajdą. Chociaż nie wiem ile tego tlenku mam.

autodetailing, folie, fvat, zapraszam Duży uśmiech
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
17.09.2018, 10:42
Post: #5
RE: Polerowanie szkła
Jak będziesz polerował nierówno to zrobisz soczewki.
Daj sobie spokój jeśli to nie jest jakiś straszny krater.
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
17.09.2018, 10:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.09.2018 10:57 przez atbm.)
Post: #6
Polerowanie szkła
To nie są jakieś kratery tylko takie oooo Uśmiech nie chcę tego mocno polerować tylko tyle żeby to nie było takie białe.
Nie zrobię teraz lepszego foto bo baniak jest zafoliowany.[Obrazek: 74577600315604ab0aa4a4b288c7e05c.jpg]

Galaxy S7

[Obrazek: atbm.jpg]
Mój kanał Youtube
Każda rybka może być złota, wystarczy obtoczyć w panierce Oczko
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
17.09.2018, 12:01
Post: #7
RE: Polerowanie szkła
Szyba to nie lakier samochodowy, musisz trochę docisnąć.
Jak się uparłeś to próbuj, pokaz efekt Uśmiech
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
17.09.2018, 13:32
Post: #8
Polerowanie szkła
Tomek to co pokazałeś może i nie wygląda tragicznie, ale naprawdę wymaga sporo pracy. Jak nie chcesz wpaść po sprzęt to na necie zamów sobie filc do szkła firmy flexipads, średnica 130mm. Do tego dysk wsporczy z marketu budowlanego za 13-15pln, srednica 125mm. Te marketowe dyski są spoko do szkła, ze względu na twardą piankę. Najgorsza tutaj jest wiertarka. Zeby skutecznie wypolerować szkło, musisz działać ze stałą prędkością i dociskiem, a to będzie ciężkie do osiągnięcia wiertarką. Upewnij się też, że udar jest wyłączony. Jak będę w domu przy kompie to jeszcze Ci podlinkuje instruktaże.

autodetailing, folie, fvat, zapraszam Duży uśmiech
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował za ten post:
atbm (17.09.2018)
17.09.2018, 18:34
Post: #9
RE: Polerowanie szkła
Tutaj masz chyba najbardziej merytoryczny poradnik:




Z takich rzeczy o których nie wspomniał Paweł: tlenek rozrabiasz tylko z wodą demineralizowaną. Standardowe proporcje to 50/50 (objętościowo). Więcej tlenku/mniej wody = większa ścierność. Nie rób tego w krótkim rękawie bo tlenek ceru działa dość drażniąco (przynajmniej na mnie). Okulary ochronne i maseczka przeciwpyłowa wskazane bo dużo się chlapie na wszystkie strony. W sumie przy akwarium na pewno mniej, bo szyba jest idealnie płaska, nie obła jak ta w samochodzie. Najwygodniej będzie Ci położyć akwarium i w tedy polerować. W tedy też 90% syfu zostanie w środku akwarium. Zaschnięty/przepracowany tlenek dość ciężko się zmywa - duuuużo wody z kroplą płynu do mycia naczyń.

autodetailing, folie, fvat, zapraszam Duży uśmiech
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował za ten post:
atbm (17.09.2018)
Reklama (jeśli nie chcesz jej oglądać, zarejestruj się na forum!)
17.09.2018, 21:59
Post: #10
RE: Polerowanie szkła
sbc napisał(a):Najwygodniej będzie Ci położyć akwarium i w tedy polerować.
130 -sto kilowego klocka? będzie ciekawie.
Teraz jak to czytam wymiana szyby była by chyba lepszym pomysłem.

[Obrazek: atbm.jpg]
Mój kanał Youtube
Każda rybka może być złota, wystarczy obtoczyć w panierce Oczko
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
17.09.2018, 22:16
Post: #11
RE: Polerowanie szkła
A nie mozesz obrocic zbiornika i ta porysowana szybe dac na tyl?

http://akwarium.gorzow.pl
http://korepetycje.gorzow.pl
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
17.09.2018, 22:24
Post: #12
RE: Polerowanie szkła
Rafal napisał(a):A nie mozesz obrocic zbiornika i ta porysowana szybe dac na tyl?
Nie
I nie pytaj dlaczego O matko

[Obrazek: atbm.jpg]
Mój kanał Youtube
Każda rybka może być złota, wystarczy obtoczyć w panierce Oczko
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post
19.09.2018, 22:04
Post: #13
Polerowanie szkła
No to zostaje Ci do środka wejść. Ja tak swoje robiłem. Z tym, że moje ciut większe. Ja zastreczowałem jakieś 20 cm wzdłuż szyby którą robiłem, żeby nie chlapało na sufit i ściany.

autodetailing, folie, fvat, zapraszam Duży uśmiech
Znajdź wszystkie posty użytkownika Chcę podziękować
Odpowiedz cytując ten post

Odpowiedz 


Skocz do:



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2018 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2018 MyBB Group.
Elementy graficzne wykonane przez Polski Support MyBB.
Kodowanie i obsługa techniczna: TIserwis.pl.